dinsdag 7 februari 2012

Creatieve geesten op gedichtendag - deel 1 !

Op gedichtendag lieten de kinderen zich van hun creatiefste kant zien. Ze schreven heel wat gedichtjes! Ik zet er elke dag enkele op...
wordt vervolgd dus !!


Dino's waren grote beesten
ze hadden iets van kwade geesten
en hadden meestal scherpe tanden
die leken op grote doornen!
Ze leefden in het Jura of Krijt
gelukkig zijn we ze nu kwijt
Op straat kan je ze niet meer tegenkomen
stel je voor, je ziet ze tussen de bomen.
Maar wees niet bang, je ziet ze nooit weer,
alhoewel misschien toch in het lochness-meer!
(Maan en Jens)

varkens
koeien
kippen
bakugan
kring
't afdak
huizen
goal
raam
(Maxime)

Hey
lekker koekje
in de kast
ik wil je eten
jij, met chocoladestukjes, hmmmm ?!
(Melanie)

Je ziet zo groen
als een pompoen
(Haylie en Arrezina)

Toffe school,
de toekomst kan niemand voorspellen
maar iedereen wel vertellen
dat dit de tofste school is!!
(Jens)

Huiswerk
is dat niet teveel?
al dat huiswerk om je heen
op school is het al druk genoeg
is dat dan nog niet genoeg?
Op school moet je steeds werken...
wiskunde, taal en spelling er bij!
nee, huiswerk is te veel voor mij!
In het 5de en 6de krijg je Frans er ook nog bij,
ja, alle dagen oefenen wij!
(Helen)

Juffen zijn cool
ze vallen in de poel.
Ze kunnen goed rekenen,
zou dat iets betekenen?
Mijn droom is ook juf te worden
dan draag ik kleuters op borden.
Juf Charlotte is top
dit is echt geen flop!
Juf Sofie is super,
dat maakt mij hyper!
Juf Thaïs is mijn juf,
dit is geen bluf!
Juf Gonda is kleuterjuf
het is zeker geen bluf!
(Yoni)

Geen opmerkingen: