zondag 5 oktober 2008

Kunst uit Sinaai



25 jaar 'Kunst uit Sinaai' mocht wel eens gevierd worden als een zilveren bruiloft. In 'Info Sinaai' en op vele affiches werd onze nieuwsgierigheid reeds gewekt : een kunstroute met wel 10 verschillende locaties doorspekt met plastische kunsten en poëzie.
Ik had mijn moment weer goed gekozen. Op de laatste dag - het was echt hondenweer - parkeerde ik mijn auto aan onze school. Met het fototoestel in de aanslag zag ik een houten Jan Hoet, een kunstwerk van Frans Heirbaut om U tegen te zeggen, me de weg wijzen naar de schoolkapel.


Kunstenaars hebben het. Dankzij de setting van kerkstoelen, kwamen enkele kunstwerken nog meer tot hun recht. Chapeau !





Of hoe ook kunst de innerlijke mens kan versterken !
Als je even op deze stoel gaat zitten, zul je nog meer ontdekken.



In de wijkkapel van Duizend Appels stonden mijn lievelingsdieren naast de Heilige Franciscus te pronken.


Geen opmerkingen: